#Pass Andrea

Jól hangzik ez a népesedéspolitika, de akkor is kilencen nyomorgunk egy szobában
 

Jól hangzik ez a népesedéspolitika, de akkor is kilencen nyomorgunk egy szobában

Lakhatási válság, alkoholizmus, párkapcsolati és szexuális erőszak. Tarr Béla első nagyjátékfilmje, a Családi tűzfészek olyan szociális problémákról szól, amelyekkel 41 év után is foglalkoznunk kell. Ezért nagyszerű, hogy Pass Andrea elővette a filmet, és elkészítette annak színpadi változatát. Ha azonban választani kellene, akkor lehet, hogy inkább Tarr rendezését ajánlanánk.


Nehéz elbúcsúzni egy olyan embertől, aki nincs magánál
 

Nehéz elbúcsúzni egy olyan embertől, aki nincs magánál

Fokozatosan veszíti el az érzékeit, kapcsolatát a világgal, a kommunikációt a rokonokkal belső zajok és hallucinációk váltják fel. A teste még ott van, a lelke, szelleme lassan eltűnik. Sokakat érintő, mégis kibeszéletlen témáról született színdarab a Trafóban. Az író-rendező Pass Andrea a haldoklás folyamatát dolgozta fel, saját édesapja elvesztéséről készített drámát. Az Eltűnő ingerek agyvérzéssel kezdődik és a halálig tart. De miért kell ezt az agóniát végignéznünk? Interjú.


Amikor a tanár egyedül marad az áldozatával
 

Amikor a tanár egyedül marad az áldozatával

Mit tegyen a diák, ha egy tanár molesztálni kezdi? És mit tegyen a szülő, ha ezt megtudja? A rettegett problémát dolgozza fel a hírhedt Sipos-ügyön keresztül a Panodráma legújabb előadása diákok bevonásával. A Más nem történt próbáján a darab írójával-rendezőjével Pass Andreával is beszélgettünk.

Hercsel Adél Hercsel Adél